Eindelijk weer weg! - Reisverslag uit Pondicherry, India van wimdoddema - WaarBenJij.nu Eindelijk weer weg! - Reisverslag uit Pondicherry, India van wimdoddema - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer weg!

Door: Webmaster

23 Oktober 2007 | India, Pondicherry

Het lijkt niet op te kunnen, binnen het jaar zit ik alweer ver weg! Geweldig! India wat een land. Overal chaos en iedereen schijnt er maar relaxt mee om te gaan. Als je hier kunt autorijden, kun je het overal. 's Ochtends is het al dubbel liggen van het lachen als ik in een rikshaw naar het werk ga. Hoe die gasten hier rijden en het ook nog weten te overleven is een raadsel. Overal toeteren en zo snel mogelijk proberen overal langs te glippen. Alles rijdt en glipt overal tussendoor, voetgangers, brommers, fietsers, rikshaws (soort kleine open taxi), auto's en bussen.

Het is werkelijk een fascinerend land. Ik zit hier midden in de tropen, het is hier vochtig warm en je plakt aan alle kanten. Maar alles beter dan de kou en de grijze deprimerende hollandse luchten! Wat werd ik daar somber van. Gelukkig diende zich deze kans aan om 3,5 week met 2 klasgenoten naar India te gaan. We doen hier een onderzoek naar microkrediet, praten met lokale ondernemers en geven onze visie over het werk van een plaatselijke microkrediet verstrekker. Enorm interessant werk, ook omdat je niet constant achter je bureau zit maar er regelmatig op uit trekt.

Indiërs zijn enorm nieuwsgierige mensen. Ze vragen je het hemd van je lijf. Willen alles van je weten. Ze doen alles voor je. Koken voor je en geven je een lift wanneer je het maar wilt, bovendien willen ze alles ook nog voor je betalen ondanks dat ze zelf weinig hebben. Onvoorstelbaar deze gastvrijheid. Ik weet niet of ik net zo van dit land ga houden als Afrika, maar het is zeker een uniek land. We hebben helaas weinig tijd om veel van het land te zien, alleen 3 weekenden. Maar door onze bezoeken aan allerlei kleine plaatsjes waar lokale ondernemers werken, kunnen we al veel zien. En komen we in ieder geval veel in aanraking met de plaatselijke bevolking.

We hebben Pondycherry al gezien en hopen komend weekend naar Mamallapuram te gaan. Dat is een plaats waar veel backpackers komen, ze hebben daar een enorm mooi strand aan de Indische oceaan, een grote tempel en veel kleine mooie winkeltjes. Daar moet je zeker geweest zijn als je in deze streek van India zit!