the first week! - Reisverslag uit Pondicherry, India van wimdoddema - WaarBenJij.nu the first week! - Reisverslag uit Pondicherry, India van wimdoddema - WaarBenJij.nu

the first week!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2007 | India, Pondicherry

Ik zit nu alweer een ruime week en India en het begint eindelijk een beetje te wennen. De 'cultuurshock', zoals ze het noemen, was hier groter dan het in Afrika. Op de één of andere manier voelde Afrika vertrouwd aan. Op Afrika had ik me ook meer voorbereid en leefde er meer naartoe dan naar India. De eerste dagen hier in India waren erg apart. Het is een compleet andere wereld. Maar ik ben blij dat ik hiernaar toe gekomen, al is het maar voor een korte tijd. Ik blijf hier nog maar 2 weken. Ik ben ontzettend jaloers op de andere reizigers die ik gesproken heb in het guesthouse. Ze zitten hier of al maanden of blijven hier nog maanden zitten. Vandaag reizen er ook weer twee mensen verder, die hier al 2 maanden gezeten hebben. Anderen gaan nog naar Nepal en zijn van plan pas diep in het volgend jaar weer naar Nederland te komen. Wat had ik dat ook graag gewild! Maar helaas zit dat er nu niet in, ik moet eerst het komende half jaar afstuderen. Gelukkig gaat dat ook weer in het buitenland gebeuren, in London!

Ondertussen maak ik hier weer ontzettend veel mee! Afgelopen donderdag werd ik uitgenodigd bij een medewerkster van het kantoor waar ik werk. Haar schoonzus was 7 maanden zwanger en dan houden ze hier een groot feest waar de hele familie, vrienden en gasten worden uitgenodigd. Waaronder ik, samen met Ruwan, Carlo en drie andere vrijwilligers op het kantoor, Hendrik en Inge en Lucy uit 'the UK'. We werden uitgebreid verwelkomt en 'gezegend' toen we het gebouw binnenkwamen. We werden als ware gasten behandeld. De zwangere vrouw werd door iedere vrouw 'gezegend'. Ze zat op een soort troon waar elke vrouw langsliep en wat water over haar heen sprenkelde en wat poeder of 'verf' op haar gezicht smeerde. Dit ritueel mochten wij zelfs vanaf het podium bezien, waarbij we uitgebreid foto's en filmpjes mochten maken. Verschillende mensen probeerden ons het ritueel uit te leggen. Vervolgens mochten we bij het 'diner' aanschuiven. Allerlei Indische rijstgerechten en 'sausjes' geserveerd op een bananenblad. Erg lekker! Alhoewel m'n darmen het niet altijd even leuk schijnen te vinden, maar het indische eten is verrukkelijk!

Mijn eerste werkweek is goed verlopen. Het onderzoek vorderd. We proberen allerlei afspraken te maken met de directeur voor interviews met de groepen die microkrediet krijgen. Dat gaat niet altijd vlotjes, maar hier in India is een afspraak pas definitief op de dag zelf. Daar raak je wel aan gewend zo langzamerhand. Het heeft dan ook wel weer veel weg van Afrika, het klinkt bekend voor mij. Ondanks dat gaat het onderzoek lukken, we checken nu continu bij de directeur hoe het zit met de afspraken zo houden we de druk erop.

Ik vermaak me hier prima! En hoop ondanks het werk en de korte tijd hier nog veel te zien!

  • 28 Oktober 2007 - 17:04

    Hetty:

    Whej Wim,

    Toch iemand hier die je berichtjes leest:p Leuk hoor wat je allemaal meemaakt, geniet ervan verder..:-)

    Nandri Hett

  • 29 Oktober 2007 - 08:07

    Gerdien:

    hallo zeg.... vertrekt daar zomaar even naar India!! Ik vroeg mij al af waarom ik je niet meer online zag.
    Geniet er van!! filmpje is erg leuk en het verhaal van de rikshaw klinkt wel bekend in de oren :D

    tot laters in ons kikkerlandje

  • 29 Oktober 2007 - 11:33

    Jannie:

    Hey,
    Wat leuk om wat van jullie te lezen vanuit India!

    Veel succes en plezier nog daar, groetjes aan Carlo en Ruwan!

    Tot over n paar weekjes weer in Ede;)!

    Groetjes,
    Jannie

  • 29 Oktober 2007 - 21:27

    Caballero:

    Leuk Wim, om je verblijf in India te volgen via deze site.
    Fijne tijd verder!

  • 29 Oktober 2007 - 21:33

    Arna Richard Jasper:

    He Wimpie!

    Leuke site hoor! Blij dat je zo naar je zin hebt daar! Geniet ervan!.Gelukkig heb je toch nog een beetje vrije tijd om dingen te zien daar. En anders nog maar een keer terug. Goed je best doen, voorzichtig zijn, en weer VEILIG terugkomen. (kan het niet laten even te zeggen, maar dat weet je).

    Groeten van je grote zus en Richard,en een HELE DIKKE KNUFFEL van Jasper


  • 30 Oktober 2007 - 00:51

    Patricia En Fred:

    Hoi,

    Van Arna kregen we de link van je site. Leuk om een kijkje op deze manier te kunnen nemen. Een fijne tijd daar en straks weer een ervaring rijker :-)

    Groetjes van ons..

  • 30 Oktober 2007 - 07:30

    Carsten En Justine:

    Hallo wereldreiziger, heerlijk land hè India, ben er in een ver verleden 4wk geweest. Ik vond het idd ook een groot cultuurverschil maar wel erg mooi. Het is er met het verkeer goed uitkijken, en vond het ook erg leuk om te zien hoe idereen om de koeien heenraced. Vermaak je nog maar ff en geniet van al de nieuwe indrukken. Doe wel voorzichtig hoor. Nog een fijne tijd en we lezen je wel weer.
    Groetjes Carsten en Justine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Stage, Kaapstad, Zuid-Afrika

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 46881

Voorgaande reizen:

04 September 2006 - 02 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: